آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد بخش‌نامه جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار قیمت خودرو‌های خارجی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | بنز ۲۰۱۳، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چگونه خودرو وارداتی بخریم؟ قیمت خودرو‌های داخلی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) متقاضیان دسته‌چک بخوانند | شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته‌چک‌های صیادی سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟ شرایط رایگان‌شدن قبوض آب اعلام شد عرضه ۳۱ خودروی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | هلو ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شد هشدار به مشترکان پرمصرف آب | آب شرب مشترکان بدمصرف با اطلاع قبلی قطع می‌شود مهمانی‌هایی که به خاطره تبدیل شدند | از هزینه گزاف ولیمه حاجیان تا سفره‌هایی که هر روز آب می‌روند قیمت امروز پرفروش‌ترین مدل‌های اپل، سامسونگ و شیائومی (۳ تیر ۱۴۰۳) خروج دوباره پول حقیقی از بازار سهام | گزارش وضعیت بورس (۳ تیر ۱۴۰۳) ارسال بیش از ۷۰۰۰ گزارش و شکایت فساد از سطح خراسان رضوی به بازرسی کل استان در سال ۱۴۰۲ رشد حدود یک‌درصدی قیمت طلا در بازار مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توزیع مرغ در بازار مشهد در هاله‌ای از ابهام | مرغ قطعه بندی، فراوان اما خبری از مرغ کلیپسی نیست

  • کد خبر: ۱۷۶۲۲۴
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
توزیع مرغ در بازار مشهد در هاله‌ای از ابهام | مرغ قطعه بندی، فراوان اما خبری از مرغ کلیپسی نیست
به گفته فروشندگان اگر مرغ با محدوده قیمتی ۷۰ هزار تومان به دست فروشنده برسد مسلما ما هم با این نرخ مصوب به فروش می‌رسانیم، اما در واقع از مرغ با نرخ مصوب خبری نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، نوسان قیمتی در بازار مرغ علی رغم وجود نرخ مصوب بر این بازار، دچار نوسان قیمتی است و از رعایت نرخ مصوب در این بازار خبری نیست.

مشهد به دلیل زائر پذیر بودن آن مدیریت عرضه در آن بیشتر از همیشه و بخصوص در ایام مناسبتی مورد اهمیت است. مشهد به طور متوسط ماهانه نیاز به ۱۰هزار تن مرغ مصرفی دارد، اما در ایام مناسبتی تا حدودی این عدد متغیر است.

در بازدید فرماندار از وضعیت بازار مرغ تاکید بر رعایت نرخ مصوب مرغ کیلیپسی و یا همان کامل عنوان می‌شود و یا اگر عرضه کننده‌ای مرغ قطعه بندی به فروش می‌رساند حتما باید در بخشی از فروشش مرغ کامل با نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان وجود داشته باشد.

اما در بازدید میدانی شهرآرانیوز با فرماندار مشهد خبری از مرغ کامل جهت عرضه نبود در صورتی که مرغ به صورت قطعه بندی شده با نرخ بالا به راحتی یافت می‌شد.

توزیع کنندگان مرغ در بازار در حضور فرماندار به این موضوع اشاره دارند که مرغ از مبدا گران خریداری می‌شود و به ناچار ما هم گران به فروش می‌رسانیم.

به گفته فروشندگان اگر مرغ با محدوده قیمتی ۷۰ هزار تومان به دست فروشنده برسد مسلما ما هم با این نرخ مصوب به فروش می‌رسانیم، اما در واقع از مرغ با نرخ مصوب خبری نیست.

مرغ گوشتی با نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان نیازمند تحویل مرغ زنده به کشتارگاه با نرخ ۵۳ هزار تومان است. این را مدیر عامل شرکت تعاونی کشتارکن‌های خراسان رضوی به خبرنگار شهرآرانیوز می‌گوید و عنوان می‌کند: وقتی مرغ زنده از نرخ مصوب تبعیت نمیکند و عرضه آن با نرخ ۶۶ هزار تومان است مسلما توزیع مرغ گوشتی با نرخ مصوب در بازار دور از انتظار است.

به گفته محمد پور قربان، در بحث مرغ باید رصد قیمتی از مبدا صورت بگیرد تا توزیع کنترل شود. وقتی مرغ زنده از نرخ مصوب تبعیت نمی‌کند نتیجه آن مرغ با نرخ ۱۰۰هزار تومان در بازار و یا عرضه گسترده مرغ قطعه بندی شده است.

وی به این موضوع هم اشاره دارد که اختلاف قیمت مرغ و گوشت قرمز باعث شده تقاضا برای مرغ که نرخ مناسبت‌تری دارد افزایش پیدا کند و به شکلی ذائقه‌ها را تغییر داده است.

وی تاکید کرد: تنها راه کنترل این بازار کاهش تفاوت قیمت مرغ قطعه بندی شده و مرغ کامل است. اگر این اتفاق بیافتد و قیمت مرغ به قیمت واقعی نزدیک شود، عرضه و تقاضا کنترل و بازار مسیر طبیعی خود را خواهد داشت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->